maandag 6 april 2009

Sussen

Jij praat over de kleur van bussen
Het mooie aan parken in onze stad
Ik over de kracht van eiken
En 'zijn het nu schilderijen of deuren'
In Villa de Bank

Het is je verjaardag
We eten ijs in het park
Eigenlijk zou ik wat langer willen blijven
De zon zien verkleuren
Met de eik en jou in mijn flank

Maar als we even kussen
Dan lijkt ondertussen
Onder die boom
De tijd kort stil te staan

Eigenlijk zouden we wat langer moeten blijven
Dan zou ik je misschien wel zeggen:
Ik voel me
Stemloos en verlamd
Mijn hart heeft geen ruimte
Het is in mijn hoofd opeens zoveel

Jij zou me dan iets leren
Of juist het tegendeel

Maar als we even kussen
Dan lijkt ondertussen
Onder die boom
Het verkeer alles te sussen
En de tijd kort stil te staan

Agenda's domineren
We moeten gaan..

Geen opmerkingen: