dinsdag 8 januari 2008

Tulp

Ik kijk en zie
Bewonder
de onschuld van een tulp
haar eenvoud en magie
Haar oorsprong benijdend
daar waar ik ooit mijn hart in passie verloor
daar waar het ook brak
deels achterbleef, lijdend

De dans van een tulp
Zij groeit naar het licht
Zij is
en gaat staan,
fier
Opent dan volledig
kan vanaf dat moment door opening en sluiting
de duisternis aan
Totdat zij in stilte
kleur en bladeren zonder gêne verliest
en gracieus ten onder mag gaan

Zo is het
de dans van het leven
Leer mij de ritmes
van komen en gaan
de kunst van de eenvoud te eren
de dans van liefde verstaan

Mocht ik
mezelf zien in de onschuld van een tulp,
haar oorsprong benijdend
Mijn hart kunnen hervinden,
helen
Kruip ik uit mijn schulp
Overgave aan haar dans is bevrijdend.

2 opmerkingen:

Eye! zei

Whow - ! Heftig? Did you write this yourself? Beautiful.

twicedoubleyou zei

Ja, zelf geschreven...