donderdag 28 augustus 2008

Hitte

Hitte

De Jordaanse hitte
warmde me op
Ik voelde zon en uitgestrektheid
stond aan de top
oh, wat was ik klein

De hitte
een mooi gezicht
fijn
een opgewondenheid viel over me
als een deken,
een oude bekende
Ik was en kon vergeten,
werd bekeken

Licht
werd het steeds

De hitte
verschaft inzicht
kent leed
ik herken het;
het gemak van bewegen
op den duur
vrijheid
omdat ik weet

En als blikken toch
mijn dodelijke ogen konden doorzien
wat er soms door me heenging
eenzaamheid
en liefde
voor deze wereld
en voor alles
wat ik niet begrijp

Rest nu nog
Het stof van de woestijn op mijn schoenen
Plaatjes vastleggend
voor het thuisfront,
Een contact, doch
slechts door blikken betast
maar veelzeggend,
ze raakten een alomvattende wond

Ik weet nu
wat hitte doet
het maakte mensen gek
maar het is goed...

1 opmerking:

Eye! zei

Deze vind ik errug mooi! Helder en gewoon mooi. Je hebt gelijk; teveel zon & hitte maakt mensen gek.. it fries your brain. Warme zonneschijn is fijn.
Mooi.